Поради замовникам щодо формування річного плану закупівель

Згідно із частиною першою статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану».
Планування закупівель є динамічним та безперервним процесом, що здійснюється замовниками протягом року.

Декілька порад замовникам, які допоможуть зробити планування ефективнішим.

  • Збір потреб.
    Радимо підходити до цього пункту максимально уважно, експерти рекомендують розробити службову записку із формою, яку має заповнювати кінцевий споживач на підприємстві або внутрішній замовник. Форма має бути побудована таким чином, щоб уповноважена особа змогла уніфікувати отриману інформацію та провести агрегацію для різних підрозділів.
  • Аналіз минулого року.
    В першу чергу, рекомендуємо оцінити саме обсяги закупівель за минулий рік. В яких закупівлях обсяг товарів був вибраний повністю, а в яких вийшла сильна нестача і договір був пролонгований на 20%, або довелося провести ще одну процедуру закупівлі.
    Також, зверніть увагу на кількість працівників у штаті, особливо, якщо у більшості закупівель саме працівники підприємства є кінцевими споживачами. Уявімо, що цього року у вас планується суттєве розширення штату, варто заздалегідь передбачити збільшення обсягу закупівель або закупівлі для забезпечення матеріально-технічних умов для майбутніх колег.
  • Пошук альтернативи
    Завжди варто спілкуватися із кінцевим споживачем або із експертом в даному напрямку на вашому підприємстві. Наприклад, у вас є потреба закупити велику кількість лампочок. Розмова із штатним електриком буде дуже корисною, адже на сьогоднішній день існує велика кількість енергоефективних альтернатив звичайній лампочці, які бережуть і природу, і фінанси підприємства.
  • Співпраця із ринком
    Краще за всіх всі нюанси предмету закупівлі знають саме представники ринку, які займаються його реалізацією. Якщо провести обширну костультацію, можна визначити всі ризики і врахувати їх.
    Деякі державні підприємства проводять відкриті зустрічі, куди запрошують усіх охочих постачальників.
    Або можна піти шляхом надсилання листів до представників ринку, які активно реалізують цей товар Прозорро. В листі варто прописати перелік питань, а також зазначити,що метою даного листа є саме консультація і збір інформації, а не складання технічного завдання для тендерної документації.

Гарних вам закупівель!
Реєструйтесь на майданчику https://tender-online.com.ua/

Одразу після реєстрації ви отримуєте:

кваліфікованого персонального менеджера;

зручний та інтуїтивний інтерфейс;

цілодобову службу підтримки.

Ми дбаємо про наших клієнтів.
За детальною інформацією
Тел.: (044) 227-25-77
Моб.: (095) 287-25-77
Моб.: (097) 287-25-77